Artiklar om: Förlänga hyror och försenade returer

Varför betalar jag totalt sett mer för att förlänga en 7-dagars hyra till en 14-dagarshyra än vad en 14-dagarshyra kostar?

Vi gör så för att uppmuntra till att hyra den längsta tiden som de kan behöva en produkt, och istället returnera den tidigt för en partiell återbetalning – istället för att hyra för den kortaste tiden de kan behöva produkten. Vi gör så här för att få en bättre uppfattning om när en produkt faktiskt kommer tillbaka till oss från uthyrning, så att vi kan acceptera framtida bokningar på den.

Om en hyrestagare väljer den längsta tiden de kan tänkas behöva en produkt, så kan vi med säkerhet acceptera en framtida bokning. Om vi har motsatt situation, alltså att utrustningen är hyrd för den kortaste period hyrestagare kan behöva den, så kan vi få en situation där de antar att de kan få en förlängning på en hyra, men att vi redan reserverat produkten eller produkterna till en annan hyrestagare.

Uppdaterad den: 09/10/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!